Snålhet, varför?

Förr rök pengarna såfort man fick dom i fickan.
Nu har jag börjat bli rätt.. snål, faktiskt.  Eller tja, snål behöver man ju inte nödvändigtvis kalla det, att man är sparsam kanske passar lite bättre.
Jag kanske börjar bli vuxen?
Sen jag fick lite pengar i Juli har jag längtat efter att få lite lön nu i mitten av augusti. Jag har bland annat skrivit upp detta på önskelistan:






(boklistan är dock förmodligen inte helt klar än)


Trots att det inte är alltför mycket pengar det handlar om och trots att jag vet att jag har kvar en hel del efteråt, så har jag börjat få beslutsångest nu. För behöver jag verkligen filmerna? Jag har mängder av skräckfilmer, dom kan man ju alltid titta fler gånger på, medan det inte alls är lika kul att läsa en bok flera gånger (Twilight-böckerna är undantag).

Så, Hur blir det?


Money Money Money



Bilden är tagen härifrån

Kommentarer

Utrymme för kommentar:

Namn:
Vill du slippa fylla i detta nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0