Detta läser jag just nu...



Människohamn
av John Ajvide Lindqvist
Jag älskar den.
Jag älskar Ajvides böcker överhuvudtaget och hoppas verkligen att det kommer många fler!

Människohamn är rätt läskig faktiskt och som i alla böcker av denna författare så är stämningen underbar.
När man väl har kommit in i boken så vill man inte sluta.

Mina förväntningar var låga när jag började läsa den här boken. Endast för att baksidan får den att låta tråkig, men jag tänkte "ey, jag ger den en chans. det är ju trots allt ajvide?".. och jag blev inte besviken, utan snarare positivt överraskad!

Boken handlar om en man vars lilla dotter försvinner spårlöst och han börjar leta efter henne. Missförstå inte nu, det är inget kriminaldrama som det kan verka som.. Det är spöken involverade och ett hav fullt av ondska!




Andra böcker av Ajvide som jag verkligen rekommenderar är Låt den rätte komma in (som har filmatiserats, men boken är bättre än filmen, jag lovar!) och Hanteringen av odöda.

Låt den rätte komma in handlar om vampyrer.
Hanteringen av odöda handlar om zombies på Stockholms gator.



 

Kommentarer

Utrymme för kommentar:

Namn:
Vill du slippa fylla i detta nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0