Det var inte igår

Nu var det längesen jag skrev något på bloggen eller ens var inne på datorn. Har bara använt den någon enstaka kväll till att titta på one tree hill.

Nu har jag äntligen tagit helg. Så SKÖNT med en ledig helg utan massa planer och sånt. Förra helgen spenderades i Stockholm. Det var riktigt trevligt och lyckat, men man blir ju inte så utvilad av att vara på resande fot. Helgen innan det jobbade jag. Så nu har jag verkligen sett fram emot den här helgen. Det är sista lediga helgen på tre veckor. Det blir intressant att se hur slut jag är efter dom veckorna, men det ska nog gå bra.

Igår fick jag reda på att jag kom in på mina två förstahandsvalda kurser till hösten också. Journalistik och Europakunskap. Båda på distans. Ska bli så roligt att få läsa lite journalistik! Har ju alltid varit intresserad av skrift, velat bli både författare och framförallt krönikör hur länge som helst och påbörjat ett antal längre texter. Tyckte dock att det kändes smartare att inte ägna en hel utbildning på det, utan att läsa någon kurs bara istället, lite för skojs skull. Tror ju såklart även att jag kommer ha nytta av båda kurserna jag ska läsa till hösten.

Trött är jag också. Helt slut i fötterna. Att kasta sig in i ett nytt yrke och jobba 100% (och framför allt börja på en helg då det är underbemannat) har visat sig vara rätt utmattande.. Man blir ju trött i huvudet också av att hela tiden försöka komma på nya sätt att bemöta dom boende allt eftersom dom byter årtionde att leva i.. vilket är typ var tionde minut.

Idag tänker jag inte anstränga mig så mycket mer med andra ord. Direkt när jag kom innanför dörren tog jag ut vovven och kastade boll ett bra tag så att han fick springa av sig ordentligt, innan jag sätter mig och hamnar lite i eftermiddagskoma här. Har beställt hemmagjorda quesadillas till kvällen och fredagsmys. Tror att det är precis vad jag behöver!

Nu ska jag dra på mig mjukisbyxor och sätta mig på balkongen och äta mat och läsa bok. Det är livet det!

Kommentarer

Utrymme för kommentar:

Namn:
Vill du slippa fylla i detta nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0