Måndag, vad mer behöver man säga?

Påbörjar veckan med ett kvällspass och både i helgen och hittills idag har jag känt mig så himla stressad. När ska jag hinna med att göra något somrigt? Ta en dagstur till stranden eller åka till en djurpark eller ett nöjesfält? Inga planer, inget att se fram emot. Inga delmål. Ja, förutom att jag ska tvätta nån eftermiddag nu i veckan, att jobbet slutar tionde augusti och att jag börjar skolan igen i slutet av augusti. Vet inte ens om jag är ledig ensam dom där två veckorna jag har "sommarlov"/"semester" eller inte. Och fram tills dess jobbar jag varje helg förutom en = kan inte göra något roligt och somrigt då när alla som inte har semester kan hitta på något. Nej usch. Låter inte så positiv idag, och jag kanske inte är det heller...
Försöker få ut så mycket som möjligt av förmiddagen nu också. Har varit ute med Bobbie på promenad, städat lite och suttit ute på balkongen och läst. Läser en himla bra bok nu, Sankta psyko heter den. Exakt min smak. Spännande och orealistiskt, men samtidigt realistiskt. Har ungefär en tredjedel kvar. Sen har jag bara en kvar av böckerna jag fick hem för några veckor sen. Ska belöna mig själv med en beställning från cdon när jag får lön. Femte säsongen av desperate housewives och någon bok. Nånting att se fram emot.

Ja juste, får ju inte glömma bort att jag har golvskurning att se fram emot imorgon också. It needs to be done. Alltså, jag tror att katten har börjat pissa i och runt soffan av någon anledning.... Tycker att det har luktat i vardagsrummet ett bra tag, men pojken har intalat mig att det bara är jag som känner det och att det inte alls gör det, men imorse när jag satt på balkongen och läste hörde jag att det krafsade inne här, och om jag inte misstar mig så tror jag att det var katten som försökte ta sig in i springan vid ryggstödet i soffan och kissa där... Såg henne stå i soffan när jag kom in och se väldigt skyldig ut. Var även lite fuktigt i soffan. Varför?! Hon har börjat jävlas ibland också och pillar ut allting som finns i/på hatthyllan när jag har gått till jobbet på morgnarna också. Hon kanske gör uppror för att hon inte får tillräckligt med uppmärksamhet? Nåja. Ska skura golv och soffa imorgon när jag kommer hem på eftermiddagen, precis vad jag önskade mig liksom, wiho.

Ja. Det var väl det jag hade att säga. Bara en massa gnäll. Jag vet att man inte ska göra det, och jag är väldigt tacksam över att jag har fått så mycket jobb, och jag håller masken när alla pratar om sin semester och allt dom ska göra - när jag egentligen bara vill lägga mig på marken och skrika ibland. För studier är faktiskt också 100% arbete, och en student behöver också semester - men man kan liksom inte begära att hinna ha det.

Så. Då var det ur systemet och nu byter jag till glada miner. Jag ska ju faktiskt sitta och läsa i min spännande bok en stund, sen laga mat och få träffa "mina" söta gamlingar!

Kommentarer

Utrymme för kommentar:

Namn:
Vill du slippa fylla i detta nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0