Living things

Har bestämt mig för att ha softardag idag och imorgon. Dels för att min mage har varit jobbigare än vanligt den senaste veckan, dels för att det ju är så GÖTT med softardagar. Idag gick jag upp vid halv tio, drog på mig stövlar och regnjacka och tog ut Bobbie på en promenad i regnet. Blev inte allt för lång eftersom det var väldigt blåsigt också. Tog sen en varm dusch - underbart efter promenaden - och sen dess har jag legat framför tvn och tittat på One tree hill med katt i knät och hund intryckt bredvid mig. Och just ja, har massa tända ljus också. Helt okej! Lyckades få världens huvudvärk för nån timme sen också så blev en tupplur i soffan och en alvedon på det.

Nu har jag precis kopplat in högtalarna som vi hade med till Stockholm i midsommar, och ska strax diska ur kakburkarna vi köpte igår så att jag kan flytta om lite i köket. Hade helt glömt bort att Linkin park har kommit med nytt album nu. Ett band som jag har tyckt om sen jag gick på mellanstadiet och fortfarande tycker är väldigt bra. Finns väldigt många delade åsikter om deras ständigt utvecklande musikstil - min är att jag älskar att inget album är det andra likt.

Igår var vi på Ikea och handlade massa saker till lägenheten. Skönt att byta ut lite. Vi köpte skrivbordsstol, fönsterlampor, sänglampa, brungröna sovrumsgardiner, massa ljus, massa servetter - och KAKBURKAR. Är less på att ha massa plastburkar med kakor överallt. Är ju så himla fint med genomskinliga (och andra) kakbrukar ståendes framme ju! Och så köpte vi fina nya dukar på hemtex också. När vi till sist var en sväng på Chili så var jag inte på världens bästa humör av någon anledning och då köpte min älskling ett jättefint kakfat som vi hittade. Nu sitter jag och tittar på det från soffan hela tiden (det står bredvid tvn) och det är ju bara så himla fint!! Har velat ha ett sånt kakfat med flera våningar hur länge som helst. Det var inte så fyrt som jag trodde attt det skulle vara heller. 219:- 


Fint va? Var tvungen att köpa lite frukt igår då också för att ha något att lägga på. 

Midsommar spenderade vi i Stockholm med Jonis släktingar. Det var väldigt trevligt och blev förvånad över vilket himla sött hus dom hade! Inrett med blandning av modern och gammalt, tycker mycket om sånna kontraster. På vägen hem tittade vi in hos hans farmor också. Möte med många fina människor i helgen med andra ord! Och Ikeatrippen var med svärfar och hans Anna också.

Nej nu ska jag ta tag i livet och diska lite. Och kanske baka kakor? 



Kommentarer

Utrymme för kommentar:

Namn:
Vill du slippa fylla i detta nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0