Te och ekonomi

Igår var jag inte med på eftermiddagens föreläsningar. Är väl lite sisådär halvpigg och halvkry känns det som. I morse hade jag tänkt gå upp när älsklingen åkte till jobbet, som igår, men jag kunde liksom inte pallra mig upp förrän två timmar senare... wops. Fast nu är ju klockan inte mycket mer än åtta, så det är väl ingen fara. Tänkte ägna förmiddagen åt plugg. Fick reda på att, alla utom en av dom artiklarna vi ska fokusera på till seminariet har jag redan läst och gjort ganska utförliga anteckningar och sidhänvisningar om. Förhoppningsvis blir det inte (peppar peppar) sådär sjukt svårt att besvara frågorna då. 
Efter plugget tänkte jag vara duktig hemmafru och komma på lite mat att äta resten av veckan. Det är ju så bra när man har gjort det i förväg och slipper sitta och knåpa på det VARENDA dag. Det lär väl vara en standardfråga i dom flesta samboliven: "Vad ska vi äta idag?". 
Förra veckan googlade jag runt på recept så vi fick faktiskt i oss lite nya grejer som blev väldigt lyckade. En dag åt vi tacos, och med bröden som blev över gjorde jag dagen efter quesadillas med skinka. Sen gjorde jag en chipsgratäng med fläskfilé och svampstuvning. Och så testade jag ett nytt recept på en kycklinggryta med dragon. Allt blev uppskattad av herrn i huset. Får väl se vad jag kommer på för nåt till den här veckan! 

Nej nu ska jag läsa den sista artikeln så jag kan spendera resten av veckan med att besvara frågorna, så jag förhoppningsvis slipper skämmas på måndag. 


Kommentarer

Utrymme för kommentar:

Namn:
Vill du slippa fylla i detta nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0